Att krava en chatbot – AI eller ML eller ?
Välkommen till en en kort-kurs då du praktiskt får prova på att kravställa på en chatbot samt se exempel ”live”.
En chatbot är en virtuell assistent som kommunicerar med användare främst genom text, men även tal. Chatboten simulerar en konversation som om den vore en mänsklig person. Ofta är den integrerad på webbplatser och andra applikationer. Det blir mer och mer vanligt på hemsidor för att kunna hantera frågor från kunder och användare.
På denna 2-timmars kurs kommer du att lära dig att ta fram krav på hur din chatbot ska bete sig och svara i olika situationer. Det blir stort fokus på samarbete och diskussioner i grupp och det är du och din grupp som gör kursen tillsammans med av handledaren.
Kursen leds av Helén Alseby, Inforeq, som har byggt en chatbot utan programmering med hjälp av verktyget IBM Watson Assistant. Till vardags arbetar hon som agil produktägare samt krav- och verksamhetsanalytiker.
Senaste Nyheterna
- 28 december, 2023 Laddade för nytt spännande år – nya böcker i lagret!
- 13 februari, 2023 Läs våra tidigare nyhetsbrev med inspiration runt krav
- 5 augusti, 2021 Höstens första nyhetsbrev kommer 9 augusti